Saturday, June 29, 2013

068. TOK AWANG NGAH - USUNGAN MAYAT DI TENGAH MALAM







10 comments:

  1. lg elok kalo ayat quran yg dibaca ditulis dlm bahasa arab agar x tersalah sebutan...

    ReplyDelete
  2. Salam tuan. kalau dapat posting ini di buat dalam bentuk teks seperti sebelumnya kerana pembaca yang cacat penglihatan yang menggunakan pembaca skrin tidak dapat membaca imej. terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya akan pertimbangkan untuk memberi mereka ini salinan dalam bentuk teks jika ada permintaan.

      Delete
  3. bukannya saya tak mahu posting dalam bentuk teks .... hanya saya merasa penat lelah saya menaip dalam bentuk teks seolah-olah tidak dihargai... Ada orang yang copy dant paste cerita cerita yang ada dalam ni tanpa memberitahu saya. Mereka seolah-olah mengambil jalan senang dan mudah tanpa bersusah payah mendapatkan buku-buku ini dan tanpa menaip satu ayat pun terus copy dan paste ke dalam blog mereka. Terasa sakitnya hati ini apabila banyak blog telah ujud dengan hamya copy semua cerita dalam blog saya seperti SBDJ dan Tok Awang Ngah. Saya tahu cerita tersebut diambil dari blog saya kerana kesilapan ejaan dan kedudukan koma yang salah dalam blog saya sama apa yang terdapat dalam blog mereka. Malahan sebelum ini tidak siri SBDJ yang complete selain seperti dalam blog saya. Dan juga turutan siri cerita Tok Awang Ngah adalah sama dengan turutan antara blog saya dengan blog mereka. Walaupun saya telah disable copy dan paste tetapi ada cara untuk membuat copy dan paste.
    Saya tahu cerita tersebut bukan cerita saya setidak tidaknya beritahu pada saya keinginannya untuk menyalin dari saya.
    Moga kesusahan saya dapat dokongsi bersama oleh para bloggers yang ingin memuatkan cerita tersebut ke dalam blog mereka dan meng copy image tersebut dan menaipnya balik atau pun convertkan kepada document melalui software yang ada...
    Sekian curahan hati saya.

    ReplyDelete
  4. Salam. Nak tanya teks ni di taip semula dari buku asal atau scan dulu dari buku guna OCR (Optical Character Recognition)? Pasal copy paste dari webpage ni memang susah nak hindar. Mahu tak mahu terpaksa bergantung tanggungjawab pembaca itu sendiri. Cuma yang saya boleh cadangkan selain 'disable' copy paste mungkin saudara juga perlu 'disable' right click supaya pembaca tak boleh 'View Source'. Tapi macam mana pun tetap akan ada cara juga kalau orang tersebut 'gigih' untuk copy paste.
    Untuk pengetahuan saya juga ada banyak koleksi buku-buku TAN ni. Saya rasa tak kurang dari 10 naskah. Ada yang bertindan juga disebabkan untuk cetakan baru nama bukunya ditukar. Alkhamdulillah masih tersimpan baik dalam almari buku di kampung. Cuma saya tak berapa pasti apakah kesemua cerita sudah disiarkan dalam blog ni. InsyaALLAH kalau balik kampung nanti saya akan semak. Kalau memang ada yang belum disiarkan saya sedia untuk berkongsi usaha dengan saudara insyaALLAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semuanya saya taip balik kecuali ada kawan yang bagi scanned copy... Terima kasih kerana membantu ... ada seorang hamba allah pun sanggup bagi kira kira 50 kolaeksi TAN. Walaubagaimanapun tunggu dulu saya habiskan koleksi yang ada pada saya .... terima kasih sekali lagi..

      Delete
  5. Bersyukur dgn apa yg manjalara dh buat..rasanya tk perlu kita demand minta yg mcm2 cz beliau bukan pusat percetakan berbayar.....cz apa yg dibuat adlh dgn usaha gigih beliau tnpa hrap blasan..

    ReplyDelete
  6. Saya setuju... teruskan usaha tuan penulis.. terima kasih sbb saya dh lama cari koleksi mcm ni sbb start baca masa umo 12 skang ank dah 3... susah nk dpt skang ni jadi saya amat hargai usaha tuan manjalara

    ReplyDelete